perjantai 19. lokakuuta 2012

leib

Olen taas kord ära tüdinenud poe leibadest mida siin müüakse, olen paar satsi teinud juba erinevaid leibasid aga tahaksin ka proovida rukkileiba. Minul oli aastaid tagasi leiva juur aga lasin selle käest ära ja enam ei ole, nüüd surffasin internetis et kuidas seda juurt ise võiks teha. Otsustasin proovida ja võtsin töö alla kaks varianti, sellise kus alustatakse ruisjahust ja veest ja teine kus kasutatakse leiba ja keefiiri, vaatame mis toimuma hakkab. Erinevaid retsepte ja valmistus viise on küll nii palju, et sobiva leidmine oligi keeruline, loodetavasti õnnestub, sest tunnen juba toore leiva lõhna.

Olen kyllästynyt kaupan leipiin taas kerran. Olen tässä taas innostunut leipoman ja olen muutaman satsin tehnyt erilaisia leibiä, mutta halusin kokeilla taas ruisleibä. Minulla oli joskus ruisleibä juurta, mutta elämä meni niin kuin meni ja se meni pilalle. Päätin kokeilla valmista itse juurta, otin kaksi vaihtoheto kokeilun alle semmoinen mikä tehdään ruisjauhosta ja vedestä ja semmoinen mikä tehdään joo valmista leivästä ja piimästä. Katsotaan mitä tapahtuu. Erilaisia ohjeita miten juurta tehdään on niin monia, että oli oikein vaikea päätä, toivonmukaan onnistu, koska tunnen joo tuoren leivan tuoksun.


lisan siia endale meeldetuletuseks paar retsepti mida võiks kunagi proovida/ laitan istelleni muistin muutamia linkkejä:

http://sotaosaltiga.blogspot.fi/2011/04/rukiiset-leipaset.html
http://kokkama.blogspot.fi/search/label/Leib eestikeelne aga nii palju erinevaid leibasid et mmmm

Ei kommentteja: